جزییات ثبت نام دکتری تخصصی بدون آزمون در دانشگاه آزاد

جزییات ثبت نام دکتری تخصصی بدون آزمون در دانشگاه آزاد

رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات ثبت نام در دوره دکتری تخصصی (ph.d) بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه براساس موضوع آئین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر اقدام به پذیرش در مقطع دکتری تخصصی بدون آزمون از میان داوطلبان واجد شرایط می کند.

طهماسب کاظمی با هدف آشنایی داوطلبان با نحوه ورود به دانشگاه شرایط و ضوابط دوره بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعدادهای درخشان موارد ذیل را یادآوری کرد:

شرایط ثبت نام در دوره دکتری تخصصی (ph.d ) بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان):

۱- کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره دکتری تخصصی شامل استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل ۱۷ برای رشته‌های دامپزشکی، ۱۸/۵۰ برای رشته‌های علوم انسانی و ۱۷/۵۰ برای سایر رشته‌ها با رعایت سایر شرایط مندرج در شیوه‌نامه اجرایی براساس معدل و رتبه بندی و متناسب با ظرفیت برای هر یک از رشته/محل‌های انتخابی گزینش و برای مصاحبه علمی به گروه‌های تخصصی مربوط معرفی می‌شوند. امتیاز نهایی هر داوطلب براساس شاخص‌های پژوهشی ـ آموزشی و مصاحبه منطبق بر شیوه‌نامه اجرایی محاسبه و به عنوان شاخص برای گزینش نهایی داوطلبان ملاک عمل قرار می‌گیرد.

۲- دارا بودن حداقل نمره پایان‌نامه ۱۸/۵۰ جهت کلیه رشته‌ها. لازم به توضیح است درخصوص دانش آموختگانی که ارزیابی پایان نامه آنها به صورت توصیفی بوده است تنها دانش آموختگانی که پایان نامه آنها با درجه عالی ارزیابی شده است مجاز به ثبت نام در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) خواهند بود.

۳- متقاضیان شرکت در دوره بدون آزمون (استعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی باید رشته ای متجانس با رشته‌ فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب کنند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

۴- داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه لازم است نسخه‌ای از فایل مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه کنند.

۵- ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال‌های تحصیلی محسوب نمی‌شوند، مشروط به این که تعداد نیمسال‌های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته از ۶ نیمسال بیشتر نشود.

۶-داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه ثبت‌نام اینترنتی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه به آدرس www.azmoon.org نسبت به خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت‌نام در دوره بدون آزمون دکتری تخصصی اقدام کنند.

۷-با توجه به اینکه پس از خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت‌نام امکان بازپس‌گیری آن وجود ندارد، لذا به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت‌نام نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنند. همچنین در مرحله خرید کارت اعتباری داوطلبان باید مجموعه آموزشی مورد نظر را انتخاب کنند و لازم است در این انتخاب دقت لازم را داشته باشند. پس از خرید کارت اعتباری باید شماره کارت اعتباری و شماره کد ملی در کادر مربوطه با دقت وارد کرده و سپس گزینه ورود به صفحه ثبت نام را انتخاب کنند. داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب حداکثر ۸۰ کد رشته/ محل از یک مجموعه اقدام کنند و بعد از تایید نهایی سیستم کد رهگیری می دهد که توصیه می شود این کد را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری کنند.