پذیرش دوازده هزار نفر در کنکور دکتری سال جاری

پذیرش دوازده هزار نفر در کنکور دکتری سال جاری

انتشار: سی و یکم تیرماه ۱۳۹۳

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان اعلام نتایج سه آزمون مهم کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و کنکور نیمه متمرکز دکتری گفت: نتایج آزمون نیمه متمرکز دکتری تا پیش از ۱۰ شهریور ماه اعلام می شود.

دکتر ابراهیم خدایی افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر برای مصاحبه کنکور نیمه متمرکز معرفی شدند و در نهایت ۱۲ هزار نفر به عنوان قبولی معرفی می شوند. وی درباره پردیس های خودگردان و پذیرش دانشجوی دکتری در این حوزه گفت: برخی از دانشگاهها هم در آزمون نیمه متمرکز پذیرش دانشجوی دکتری  سال ۹۳ و هم در آزمون پردیس های خودگردان، ظرفیت اعلام کرده اند که بر اساس ابلاغ وزارت علوم باید میان ظرفیت دوره روزانه و ظرفیت دوره خودگردان تعادل وجود داشته باشد.

خدایی یادآور شد: دانشگاهها نتایج مصاحبه های دکتری را به تدریج به سنجش اعلام می کنند و ما پیش بینی می کنیم که تا ۱۵ مردادماه نتایج مصاحبه ها به ما اعلام شده باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۳ گفت: نتایج اولیه کنکور و مراحل انتخاب رشته در نیمه اول مردادماه اعلام خواهد شد اما با توجه به تعطیلات عید فطر و لزوم اطلاع رسانی به داوطلبان نتایج پس از ۱۰ مردادماه اعلام می شود.

خدایی درباره کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۳ نیز یادآور شد: نتایج کنکور ارشد سال ۹۳ قبل از ۱۰ شهریورماه اعلام خواهد شد.