رسیدگی وزارت علوم به 27 هزار دانشجوی خارجی

رسیدگی وزارت علوم به 27 هزار دانشجوی خارجی

انتشار: پانزدهم تیرماه ۱۳۹۷

معاون وزیرعلوم گفت: کشورهایی همچون سوریه عراق و افغانستان در مرحله بازسازی کشورشان هستند و تلاش می‌کنیم خدمات بهتری ارائه دهیم تا توسعه کشورشان همگرا با توسعه ایران باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، مجتبی صدیقی در شانزدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه‌ها به عنوان یک اصل در دولت انجام شد و تا به امروز وزارت علوم به ۲۷ هزار دانشجوی غیر ایرانی رسیده است.

وی گفت: دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی دارند و تلاش‌های زیادی در جهت تبلیغ نظام آموزش عالی انجام داده‌اند. جمهوری اسلامی در حوزه آموزش عالی توسعه داشته است و اگر تبلیغات را زیاد کنیم حتماً جایگاه ما در سطح آمارها بیشتر می‌شود.

صدیقی افزود: تلاش شده تا امکان جذب دانشجو و تسهیلات بیشتر و همچنین کارهای اصولی و مورد نیاز برای اقامت دانشجویان غیر ایرانی صورت گرفته و تسریع شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ۱۴ مرکز آموزش زبان فارسی داریم، خاطر نشان کرد: سعی شده تا پذیرش دانشجویان به ویژه از کشور افغانستان هدفمند باشد تا دانش‌آموختگان بتوانند آماده خدمت به کشورشان شوند.

صدیقی خطاب به دانشجویان غیر ایرانی گفت: ارتباط خود را با دانشگاه محل تحصیل حفظ کنید و تبلیغ دانشگاه‌های ما را در کشورتان دنبال کنید شما سفیران فرهنگی و تخصصی ما هستید. آنچه را از جمهوری اسلامی ایران برداشت کردید را بیان کنید.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ایران به صلح پایبند است، افزود: ما پایبند به تعهدات بین المللی هستیم در صورتی که دشمنان نظام چیزی از این پایبندی متوجه نشدند. عدم پایبندی دشمنان را دیدیم، اما امیدوارم به همکاری کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه هستیم.